TrA.Subject

TrA.Announcement

Passagererne rejser med ForSea af mange forskellige grunde – pendling, erhvervsrejser, turisme, shopping eller bare et øjebliks afkobling i hverdagen. Uanset årsagen skal de altid føle, at hver eneste tur byder på den service og de oplevelser, de gerne vil have.

ForSea tilbyder desuden en hurtig vej over Sundet og miljøvenlige skibstransporter ud over det sædvanlige. I dag er to færger batteridrevne. Det gør os til verdens første højintensive færgerute med batteridrift – og en færgerute, som reducerer emissionen med 65 procent.

Frem og tilbage eller ud i verden

Hvert år foretages der millioner af rejser med ForSea mellem Helsingborg og Helsingør. Omkring 80 procent af rejserne er regionale og betyder, at rejsen begynder og slutter i Øresundsregionen. Til disse hører for eksempel klassikeren at "tura" – at sejle frem og tilbage over Sundet og bruge tiden på at spise, drikke eller shoppe. Den øvrige del er internationalt orienteret, hvor ForSea er et led i en rejse, der når langt uden for regionen.

Butiksudvikling og kulinarisk gæstespil

I 2018 blev der fortaget godt 7 millioner rejser, hvilket ligger på niveau med året før. Shopping er en selvskrevet del af tilbuddet, hvor ForSea har et sortiment af især parfume, alkohol og slik til gode priser. I løbet af året gik man i gang med en revision af butikskonceptet. Målet er et mere tilpasset koncept, som betyder, at butikkernes udformning og sortiment i endnu højere grad opfylder kundernes behov. Sideløbende gennemfører man uddannelsessatsningen ForSales for medarbejderne. Den har til formål at videreudvikle servicen i butikkerne.

Restauranterne byder på madoplevelser, både til frokost og middag. Samtidig lokker barer og caféer med øl, kaffe, smørrebrød og andre lidt mere enkle anretninger. En af årets mest populære nyheder var samarbejdet med den prisbelønnede Helsingborg-restaurant Gastro. Gennem seks sommeruger gæsteoptrådte Gastros kokke og serveringspersonale på færgen Tycho Brahe, hvilket tiltrak masser af gæster og øgede interessen for restaurantaktivteterne.

Tænke bæredygtigt og digitalt

Bæredygtighedsspørgsmålene påvirker indkøbsarbejdet, hvor andelen af certificerede råvarer gradvist øges. Lige så vigtigt er det at begrænse madspildet gennem bedre planlægning. Vi vælger lokale produkter i det omfang, det er muligt, og har for eksempel for nylig indledt et samarbejde med Bjärekyckling. ForSea følger også med udviklingen i samfundet og øger udbuddet af vegetariske og veganske valgmuligheder på menuerne.

Digitalisering er også et område, hvor ForSea rykker fremad, blandt andet ved at gøre billetkøb og indtjekning nemmere via en ny nettjeneste. Det er stadig kun en mindre del af alle billetter, der købes digitalt, men de fleste kunder søger information og inspiration på nettet. Det bidrager til at skabe en helhedsoplevelse, som føles både fleksibel og moderne.

Kundeloyaliteten måles hver måned via en Net Promoter Score (NPS), hvor passagererne angiver, hvor sandsynligt det er, at de vil anbefale at rejse med ForSea. Også kundetilfredsheden måles hver måned.