TrA.Subject

TrA.Announcement

Københavnerparrets getaway til Halland

Michael & Hanne tog på weekendtur til Bjärehalvøen, med ophold i Ängelholm og overnatning i Halmstad i Sverige, som ligger ca. halvanden times kørsel fra færgehavnen i Helsingborg.

”Vi vidste ikke helt, hvad vi skulle forvente af turen til Sverige, men blev virkelig positivt overraskede. Der er så meget imponerende natur, som er helt anderledes end derhjemme og så forstår de altså at forkæle… Spa-hotellet var en udsøgt fornøjelse, og der kunne vi godt finde på at tage tilbage til. Men, vi nåede heller ikke at shoppe, så måske næste tur skal være til en af de gode shoppe-byer”.

På vej mod Bjärehalvøen

Fredag morgen satte vi kurs mod Helsingør for at tage færgen til Sverige. Det var en hyggelig tur, som tog bare 20 minutter, men vi nåede da både et lille stykke wienerbrød og Hanne fik handlet lidt i butikken. Vi skulle jo nødigt mangle sødt til køreturen...

Fra havnen i Helsingborg gik turen ud gennem byen og mod Ängelholm. Vi lagde vejen forbi Hovs Hallar, som ligger helt ude på pynten af Bjärehalvøen og er et fantastisk naturområde med vilde klipper og betagende udsigter. Der var flere ruter vi kunne følge, og vi gik smuk, men også lidt udfordrende, tur på toppen af klipperne. Man skal i hvert falt ikke have højdeskræk! Men, til gengæld blev vi sandelig også belønnet med den smukkeste udsigt. Sverige kan bare noget med klipper, dramatik og skønhed i naturen.

Efter vandreturen tog vi ned til Lagan elven og fik en afslappende pause og en lille fika (kaffe og kage), som svenskerne kalder det, mens vi kunne se de lokale mestre laksefiskeriet. Et imponerende syn, når de kaster linen ud, men desværre nåede vi ikke at opleve en fangst.

Spa-luksus i Tylösand

Og så satte vi næsen mod vores spa-hotel i Tylösand, Halmstad, som ligger ved Laholmsbugten på vestkysten af Sydsverige. Nøj, det var lækkert! Et skønt hotel, som virkelig ligger i vandkanten, så man kan nyde den smukke udsigt til fulde. Vores værelse var lækkert og der stod bobler og ventede, så vi kunne skåle for en dejlig første dag. Vi nød en tre-retters menu i hotellets restaurant og den kan varmt anbefales. Efter en god og oplevelsesrig fredag kunne vi sove godt og se frem til en lækker morgenbuffet.

Lørdag morgen startede vi med overdådig morgenbuffet, hvor alle sanser blev forkælede – og naturligvis med udsigt over havet. Der var absolut noget for både smag, duft og syn! Efter bunden var lagt, iførte vi os morgenkåber og tøfler, som lå på værelset og begav os mod spa-området for at nyde en times tid med forkælelse inden vi tjekkede ud af hotellet. Hold nu op, det var skønt! Ren afslapning og opladning i første parket. Det eneste ærgerlige var at vi ikke også var gået derned aftenen før, så vi havde kunne få dobbelt op på forkælelsen…

Hallands Konstmuseum

Vi tjekkede ud og kørte mod Hallands Konstmuseum, som vi havde hørt godt om og glædede os til at opleve. Det var en god oplevelse med både lokal kunst og særudstillinger. Michael kunne godt have tænkt sig en anden udstilling med knapt så meget vævning, men det kan man jo ikke altid vælge selv.

Hygge i Halmstad

Efter museet gik vi en tur i Halmstad, som overraskede ved at være en rigtig fin lille hyggelig by med et godt torv og flere gode caféer, hvor vi kunne spise frokost, inden turen gik tilbage mod Helsingborg for at tage færgen hjem. Vi har virkelig oplevet meget på to dage, men har samtidig fået slappet af og ladet op til en ny uge derhjemme. Det er absolut ikke sidste gang vi tager på getaway til Sverige!

Nyhedsmail

Databeskyttelsesforordningen (GDPR) ForSea Helsingør ApS lagrer dine data i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR). Vi gemmer dine oplysninger for at kunne give bedre og mere målrettede tilbud til den enkelte kunde. Du kan til hver en tid framelde dig vores nyhedsmails, og anmode ForSea om at få slette alle dine oplysninger. Med din tilmelding til vores nyhedsmail, giver du samtykke til at vi gemmer dine oplysninger og anvender disse i forbindelse med målrettede tilbud. Læs mere om privatlivspolitik.